Reklamı Geç
Advert
Advert
Advert
Amasya Nöbetçi Eczaneleri

Karayolları 72. Amasya Şube Şefliği Ekipleri Kışa Hazır

Karayolları 72. Amasya Şube Şefliği ekipleri kış ayları süresince kesintisiz trafik akışının sağlanması ile karla ve buzla mücadele amacıyla tedbirlerini aldı.

Karayolları 72. Amasya Şube Şefliği Ekipleri Kışa Hazır
Karayolları 72. Amasya Şube Şefliği Ekipleri Kışa Hazır Volkan Hamdi Yolaçan
Advert

Karayolları 72. Amasya Şube Şefliği ekipleri kış ayları süresince kesintisiz trafik akışının sağlanması ile karla ve buzla mücadele amacıyla tedbirlerini aldı.

Karayolları 72. Amasya Şube Şefi Nuh Atik kar ve buzla mücadele konusunda şube şefliklerinin her türlü makine ve malzeme konusunda kışa hazır olduklarını belirtti.

Şube Şefi Atik yaptığı açıklamada; “Kış programında; “Daimi Açık Tutulacak Yollar”  ve “İmkan Bulundukça Açılacak Yollar” olarak önem derecelerine göre sınıflandırılan yolların, olağanüstü durumlar dışında sürekli olarak açık tutulmasına çalışılmaktadır. “Daimi Açık Tutulacak Yollar”  kar ve buz mücadelesinin öncelikli olarak yapıldığı trafik hacminin yoğun olduğu genellikle illeri birbirine bağlayan yollardır.  “İmkan Bulundukça Açılacak Yollar” ise genellikle alternatifi bulunan, ilçe ve beldeleri birbirine bağlayan 2. öncelikli çalışma yapılan yollardır. Geometrik ve fiziki standardı düşük olan, karayolları yol ağına yeni alınan, proje veya yapım aşamasında olan yol kesimleri de “Mücadele dışı yollar” kapsamındadır. Bu bağlamda 72. (AMASYA) Şube Şefliği yol ağında Kar ve Buzla mücadele işlerinde, 370 Km Daimi açık tutulan 1. derecede öncelikli yol, 106 km imkan bulundukça açılan 2. derecede öncelikli yol ve 35 km ise Kış Programına alınamayan yol (proje aşamasında, yapım aşamasında olan yollar) bulunmaktadır.

Kış programı süresince kar ve buz mücadelesi için hazırlanan tuz ve solüsyon, daha çok buzlanmaların olduğu kurplar (virajlar), meyilli kesimler,  kavşaklar, tünel giriş ve çıkışları, köprü üstleri ile viyadükler ve demiryolu hemzemin geçitleri gibi tehlike arz eden kritik kesimlere tatbik edilmekte olup diğer kesimlerde kullanılmamaya özen gösterilmektedir. Çünkü tuz, - 9 dereceye kadar yoldaki buzu çözme özelliğinin yanında hidroskopik olmasından dolayı korozyona neden olduğundan yollarda, köprülerde büyük bozulmalara ve üstyapıda tahribatlara neden olmakla birlikte çevre kirliliğine de sebep olmakta ve bu durum ekonomik maliyetler doğurmaktadır.

Etkili kar yağışı ve yolun aniden kapanması durumunda karla mücadele araçlarının daha sağlıklı ve randımanlı çalışabilmesi için Polis veya Jandarma denetiminde trafik akımının taşıt trafiğine belirli süreli kapatılması, araçların belirli noktalara depolanması (özellikle tek çeker tırlar) olumsuzluk yaşanmaması açısından önem arz etmektedir. Bu konuda Kurumumuz Bölge Trafik Birimleriyle her zaman işbirliği içinde hareket etmektedir.

            ‘’Yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan ticari araçların her yılın 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmaları zorunludur.’’ denilmekte olup, ilgili birimler tarafından denetimlerin sıklaştırılması ve karla mücadele esnasında Karayolları yetkilileri ile koordineli çalışılması durumunda, yollarda kar yağışından değil de tır kaymasından dolayı kapanmanın önüne de  geçilmiş olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

Sürücülerden tedbirlik olmalarını isteyen Atik şöyle devam etti;

SÜRÜCÜLER TARAFINDAN BİLİNMESİ GEREKENLER

Kar mücadelesi tüm ülkelerde aynı yöntem ve tekniklerle uygulanmakta olup yollara trafik hacmi ve öncelik sıralamasına göre müdahale edilmektedir. Kar mücadelesinde önce trafiğin akışı için müdahale edilmektedir. Yolu genişletme ve tamamen temizleme çalışmaları trafik akışı sağlandıktan sonra yapılmakta olup yağış anında veya hemen sonrasında yolların tamamen siyah olması beklenmemelidir. Dünyanın hiçbir yerinde kış şartlarında yolların tamamen siyah olmasına yönelik kar mücadelesi yapılmamaktadır. Yolun buzlu ve kaygan olması hava koşullarından kaynaklanan doğal bir olaydır.   

Ülke genelinde 67.000 km de hizmet veren Karayolları gibi hizmet alanı çok geniş olan kuruluşların ani hava değişimlerinden kaynaklanan buzlanmaya, aynı anda ve her kesimde müdahale edebilmesi her zaman mümkün olmamaktadır.

Yolda kar yağışı ve tipi nedeniyle görüş mesafesinin düşmesi durumunda; trafik güvenliği, kazaların önlenmesi, can ve mal güvenliği açısından, yollar geçici süre ile trafiğe kapatılabilir. Karayolu ekiplerinin bütün çabalarına rağmen, şiddetli tipi, yolda kalan araçlar vb. nedenler karayolunun trafiğe açılmasını geciktirebilir. Kar ve tipinin yoğun olduğu koşullarda; yol kullanıcıları ve karayolu ekiplerinin can güvenliği açısından, seyahatte ısrarcı olunmamalı ve kapatılan yola kesinlikle girilmemelidir.

Yol sathına atılan tuz, sıcaklık  -9 °C’nin altına düştüğünde kar ve buz mücadelesi açısından  yetersiz kalır. Dolayısıyla daha düşük sıcaklıklarda fazla tuz kullanımının yola zarardan başka bir etkisi bulunmamaktadır. Kış koşullarında yapılan seyahatlerde; yol güzergahında bölgesel olarak hava ve yol koşullarının hızlı değişkenlik gösterebileceği düşünülerek, tedbirli davranılmalıdır. 

Yolda kalan araçların çekilmesi, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunmadığı gibi karla mücadele araçlarında araç çekme donanımı da bulunmamaktadır. Ayrıca, bu araçlar çekme işini yapacak güç ve donanıma sahip değildir. Bu nedenle, araçların çekilmesi için ısrarcı olunmamalıdır.

 SÜRÜCÜLER TARAFINDAN ALINMASI GEREKENLER ÖNLEMLER

Kış şartlarına uygun olmayan araçlarla yola çıkılmamalıdır. Araçlara kış lastiği takılmalıdır. Emniyet kemeri takılmalıdır. Kışın seyahate çıkmadan önce güzergahtaki yol ve hava durumu ile ilgili bilgi alınmalı, araçta mutlaka zincir, çekme halatı ve takoz bulundurulmalıdır. Olumsuz durumlar düşünülerek araçların yakıtları dolu tutulmalı, yedek gıda ve kış koşullarına uygun kıyafetler bulundurulmalıdır. Aşırı yağış alan bölgelerde ani heyelan ve çökme olaylarına karşı dikkatli olunmalıdır. Olumsuz hava koşulları nedeniyle kapatılan yol kesimlerinde yola girmek için ısrarcı olunmamalı, mahsur kalan araç sahipleri bulundukları şeridi terk etmemeli ve görevlilere yardımcı olmalıdır. Karla mücadele araçlarının, tipi nedeni ile kapanan veya kayarak yolu kapatan araçlara ulaşabilmeleri için sürücülerin özellikle sol şeridi boş bırakmaları gerekmektedir. Kar ve buzla mücadele araçları görüldüğü zaman fazla yaklaşılmamalı ve sollama yapılmamalıdır. Çünkü önünüzdeki yolda kar temizlenmemiş olabilir ve yola serpilmekte olan tuz veya agrega aracınıza zarar verebilir. Özellikle rampalarda TIR olarak tabir edilen ağır vasıtaların kayarak yolu kapatmalarına sıkça rastlanmaktadır. Bu durumu “Karayollarında Karla değil TIR’la mücadele ediyoruz” diye özetlemekteyiz.

Sürücüler tarafından kış koşullarında;

Araçların hızı; yük, görüş, yol ve hava durumuna göre ayarlanmalı, Araç takip mesafesi arttırılmalı, Trafik işaret ve işaretçilerine uyulmalı,  Şerit ihlali kesinlikle yapılmamalıdır. Şimdiden 2019 -2020 Kar ve Buzla Mücadelemizin başta İlmimizde, Bölgemizde ve tüm Türkiye’de kazasız geçmesini temenni ediyor ve tüm yol kullanıcılarına hayırlı yolculuklar diliyorum.

karayolları 72. amasya şube şefliği ekipleri kışa hazır
Advert
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X