BİMER başvuru işlemleri 15 Temmuz darbe girişimi sonrasında yoğun tep görüyor. FETÖ ile ilgili şikayetler konunda adeta mesaj yağmuruna tutulan BİMER, başvurulara kısa sürede cevap veriyor. 2016 yılında BİMER başvuru yapanların sayısı 2 milyonu aştı.
 
     Amasya Viliği bünyesinde hizmet veren Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) 2016 yılında 3 bin 467 kişi başvururken, daha önceki yıllara göre 2016 yılında büyük artış gösterdi. Amasya’da BİMER’e daha önceki yılara göre 2016 yılında 4 kat artış göstererek 3 bin 467 rakamına ulaştı.
 
     Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) vatandaşlardan gelen görüş, is, ihbar ve bilgi edinme tepleri gibi çeşitli beklentilere yanıt verme amacıyla kurulmuş önemli bir platformdur. 15 Temmuz hain darbe girişimi sonrasında BİMER üzerinden 3 bin 467 civarında başvuru yapılmıştır.
 
     15 Temmuz sonrasında haksız açığa ındığını düşünen ya da ihraç sürecine itiraz etmek isteyen vatandaşların başvuruları BİMER üzerinden ka edilmektedir. BİMER üzerinden ınan tepler değerlendirilerek muhataplarına süreç hakkında dönüşte unulmaktadır.
 
     15 Temmuz darbe girişiminden sonra FETÖ üyeliğinden kamudan uzaklaştırılanların itirazları ınırken FETÖ’nün mağdurlar için açılan bu itiraz yunu da istismar ettiği, herkese dilekçe vermeleri timatı verdiği ortaya çıktı. FETÖ’nün çok dilekçe verdirerek çok sayıda kişi mağdur edildi gısı uşturmayı amaçladığı öğrenildi.
 
     Vi Işık konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Vatandaşların yönetime ilişkin şikayet, tep, görüş ve önerilerini kayca devlet birimlerine iletebilmeleri ve bu müracaatların derh işleme ınıp değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve ilgilisine süratle cevap verilmesini amaçlayan ve ili de İl Basın ve Hkla İlişkiler Müdürlüğüne bağlı arak çışmarını sürdüren BİMER sistemine gelen başvurular hızlı bir şekilde ilgili kurumlara yönlendirilmekte ve hkımızın sorunlarının kısa sürede çözüme kavuşturulması için gerekli koordinasyon sağlanmaktadır.” dedi.