Amasya’nın Bahçeleriçi Mahallesi’nde bir apartmandan yayılan ve mahalleliyi canından bezdiren kötü kokuların arkasından adeta bir "çöp ev" dramı çıktı. Bina sakinlerinin şikayeti üzerine harekete geçen ekipler, girdikleri daireden tam 1 ton atık çıkardı.
Sebil Sokak üzerinde bulunan bir apartmanın giriş katından yükselen dayanılmaz kokular, komşuları harekete geçirdi. İhbar üzerine adrese sağlık, polis, Amasya Belediyesi Zabıta ve Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Gördükleri manzara karşısında şoke olan ekipler, dairenin uzun süredir biriktirilen evsel atıklar ve hurda eşyalarla tamamen dolduğunu belirirdi.
Hıfzıssıhha Devreye Girdi, Ev Güvenlikle Tahliye Edildi
Halk sağlığını ve çevre güvenliğini ciddi şekilde tehdit ettiği belirlenen çöp yığınları için İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu jet hızıyla karar aldı. Yasal işlemlerin başlatılmasının ardından, belediye ekipleri güvenlik önlemleri altında hummalı bir temizlik çalışması başlattı.
Evde yıllarca biriktirilen çöpler, kullanılmaz haldeki eşyalar ve tonlarca atık malzeme, hidrolik sıkıştırmalı çöp araçlarına yüklenerek kontrollü bir şekilde tahliye edildi. Apartman sakinleri derin bir nefes alırken, daire tamamen dezenfekte edildi.