05 com tr Haber | Amasya Gazetesi - Son Dakika
HV
29 MART Cuma 11:35

AMASYA SEVDASI ile AMASYA ZİYARETLERİMİZ..

Müzeyyen Keskin
Giriş Tarihi : 24-04-2019 11:00

16.04.2019 tarihinde saat 11.00 de Otobüse binip kız kardeşimle birlikte Amasya’nın yolunu tuttuk. Hava çok soğuk ve yağmurluydu. Bizi karşılayacak kardeş kadar yakın arkadaşımız bizi beklemekteydi. Amasya Belediye Meclis Üyesi Ressam Hemşehrimiz Safinaz Makasoğlu misafir etti bizi, teşekkürler..Yeni görevinde başarılar dileriz.
 O günü akşam 16.30 da Amasya Belediye Başkanı Sn. Mehmet SARI ile randevumuz vardı. Kendilerine çiçeğimizle birlikte hayırlı olsun demek ve Amasya Sevdasını konuşmaktı. Kendileri çok yoğundu. Amasyalılar tebrik yarışına girmişlerdi..Kısa görüşmenin ardından hatıra fotoğrafları çektirip, müsaade isteyip ayrıldık.
 Belediye'deki kurum ziyaretleri ardından Ardından Amasya Arkeoloji Müdürü Esençaylı Celal ÖZDEMİR Bey'i ziyarete gittik güler yüzlülüğü ve insanları seven çok değerli bir insan ikramlardan sonra kısa sohbetlerimiz oldu. Yine alışılagelmiş  Amasya Sevdası Projemizi konuştuk. Önerilerine, tavsiyelerine çok teşekkür ederiz. Hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra vedalaşıp ayrıldık teşekkürler.
 Ziyaretlerimizi ben kardeşim Canan ve Safinaz hanımla birlikte gerçekleştiriyorduk yalnız bırakmadığı için ona da çok teşekkürler. Keyifli ziyaretler oldu.
 Yine Amasya İl Kültür Turizm Müdürümüz Hasan Kahraman Bey ile görüştük mütevazi insan. Tabiiki konu yine Amasya ve Sevdası idi. Bir çok konuda bilgilendim yön gösterdi. Görevlerinizde başarılar dileriz. Kahve ikramlarından sonra hatıra fotoğrafları çektirerek görüşmek üzere diyerek vedalaştık çok teşekkür ederim.. Sağolun varolun.
 Ertesi gün yine ziyaretlerimiz devam etti. Amasya Turızm Derneği Genel Sekreteri Arkeolog Ahmet YÜCE Bey İle görüştük. Görüşmeler güzel geçti. Amasya Sevdası imzalayıp armağan ettik ayrıca; kendi kitabı olan Amasya Hazeranlar Konağı’nı armağan ettiler. Amasya Sevdası için destek istedik. İleriki bir tarihte görüşmek üzere hatıra fotoğrafları çektirip vedalaştık. Ayrıca; oğlu asker olan EGE Üniversitesi   Profesörü Dr.Rengin ETEM Amasya Sevdası imzaladık ve nereleri gezebiliriz diye sordu dilimiz döndüğünce gidecekleri yerleri söyledik. Teşekkürler değerli hocam.
Amasya Çiçekcilikle görüştük Amasya Sevdasına destek için çok teşekkür ederiz. Tabi Amasyaya gitmişken Amasya Valiliğinde çalışan kardeşim Ömer KESKİN'i görmeden ayrılmak olmazdı.
 Sevgili arkadaşım Safinaz hanımın dostlarını ziyaret edip kahvelerimizi yudumladık. teşekkürler birde yetenekli bir öğrenci ile karşılaştım çok güzel keman çalıyor. Tebrikler.
 Daha çok ziyaret edeceğim yerler vardı. Zaman çok önemliydi. Amasyadan değerli arkadaşım Safinaz hanım Taşova’ya gitmek üzere şehir içi otobüslere bindirdi. Taşovaya giden otobüs duraklarında indik ve bir saat beklemeli Taşova münibüsüne bindik. 40 km. sonra Taşovadaydık. Orada bizi heyecanla bekleyen bir can vardı.
Münibüsten indik ve telefonlaştık o canla Süleyman Sayar ağabeyisi ve babasıyla birlikte gelmişti. Konuk etmek istiyordu. Bende zahmet vermemek için teşekkür ediyordum. Artık ziyaret kaçınılmazdı. Kıramazdım Süleymanı. Çok çalışkan tertemiz bir genç çok değerli ailesi var. Zamanla da yarışıyordum. Bir taraftan ziyaretler bir taraftan oraya gitmişken canım annem ve babamın ve geçmişlerimizin kabir ziyaretlerini yapmak istiyordum.
Bir yerden başlamamız lazımdı onun için ; Özgür Mobilya da Ali Rıza AĞIŞ’ı ziyaret ettik. Hoş sohbetten sonra ikramlar vs genel konular konuştuk hatıra fotoğrafları çektirerek ayrıldık.
 Hemen Esençay’a gitmemiz lazimdı. Annem babam bekliyorlardı bizi. Nasıl özlemiştik gözlerimiz doldu dolu ağlamaklı. Arabayı Süleymanın babası kullanıyordu. Güvenilir insan sağol varol köyün alt yolundan direkt kabristana geçtik. Anne ve babamızın başucunda ağlayarak dualarımızı ettik. Allah kabul etsin cümle ölmüşlerimize rahmet olsun. Mekanları cennet olsun. On on beş dakika kaldık ve onlara da veda ettik. Annemi duyar gibiyim ‘’ne heri hemen geldiniz gidiyorsunuz’’ diye kızdığını hisseder gibiydim. Yoğun duygular için de döndük. Gözlerimizi silip yapacağımız görüşmelere odaklandım.
 Taşova Belediye Başkanı Bayram ÖZTÜK’ü beyi ziyarete gittik hayırlı olsun dedik geçmişten biraz konuştuk. Öğretmen kökenli olan Bayram Bey Şiirden dolayı hatırlamıştı. Kısa sohbetten sonra Amasya Sevdası'nı armağan edip, ikramlardan sonra ayrılırken tam Ömer Celep hocam geldi; çok sevindim karşılaşmamıza. Biraz sohbetten sonra Başkanla ve Yazı İşleri Müdürü ile hatıra fotoğrafları ve Yazı İşleri Müdürünün kızı da özel yeteneklerden çok güzel şiir yorumladığını söyledi.
İnşallah tanışmak kısmet olur. Her zaman olduğu gibi veda zamanı gelmişti. Teşekkürler.
 Akşam saati yaklaşıyordu. Ziyaret etmemiz gereken çok yer var. Taşova Lisesini ziyaret ettik. Müdür beyle birkaç yardımcsı ile toplantı yaparken, bu arada görüşmemizi sürdürdük. AMASYA / TAŞOVA - Şehit Orhan Gülmez Çok Programlı Anadolu Lisesi Müdürü Ahmet GÜLTEKİN’e Okullarında Şiir Etkinlikleri yapmak özel yeteneklerle tanışmask istediğimizi anlattım tabi ki gerekli izinleri alarak. Daha önceleri yaptığım gibi. Olumlu bakan Müdür Bey'e teşekkür ettik. Amasya Sevdası ve Türkiye Sevdası ile hatıra fotoğrafları çektirip Amasya Sevdası imzalayıp armağan ettik kütüphaneye. Birkaç öğrenci ile karşılaştık fotoğraflar çektirdik. Yine veda zamanı.
Sırada Taşova Ziraat Odaları Başkanlığı vardı. Hasan DİKMEN ile görüştük. Yine ben Canan, Süleyman, Ali sonradan Cafer Bey ile gittik çok değerli sanatçımız Elif DİKMEN’in amcası hoş sohbetten sonra ikramlar Elifle kısa telefon görüşmesi yaptık. Hasan Dikmen Başkandan Amasya Sevdamıza destek istedik. Sağolsun bir miktar destek oldular. Teşekkür ettik ve hatıra fotoğrafları çektirerek vedalaştık teşekkürler.
 Artık ULUKÖY'ün yolu göründü. Kıvrılarak giden yolda bizi baraja götürecekti. Tabi bu arada Süleyman ve Ali ile sürekli konuştuk çok candan tam Anadolu'mun güzel insanları bu güzellikler aileden gelir. Sıcak kanlı doğal, kendin gibi çok eskiden tanıdığın ahbaplarım gibi. Yemezseniz, kalmazsanız gücenirim diyenlerden. Günümüzde böylesi dostluklar zor bulunur.
 ULUKÖY Barajına geldik çok güzel doğası hava çok soğuk ve yağışlıydı. Baba derinliğin 48 metre olduğunu söyledi. Buranın yapımında emeklerinin olduğunu söyledi. Her yıl etkinlikler olduğunu çevre illerden de geldiklerini söyledi. ‘’ŞANLI KÖYÜM ŞİRİN KÖYÜM ULUKÖY’’ şiirimi Süleyman SAYAR’ın isteği üzerine yazdım ve Sanatçımız da Emir ÜSTÜN çok güzel bir türkü olarak besteledi. Dilerim güzel bir klipte çekilir.
 Eve geldiğimizde güzel gözlü, güler yüzlü tatlı bir kadın karşıladı bizi anladım ki evin annesiydi. Canım benim nasıl sardı sarmaladı. Ne güzel sofra hazırlamıştı tepsi böreğine kadar yapmıştı. Çay sobada kaynıyor. Birden eski günleri hatırladım soba başı sohbet ne güzel olurdu. Annemi babamı hatırladım sobaya odun atmalarını kömür koymalarını canlarım gözümde tütüyorsunuz.
 Tereyağlı Un helvası da ayrıca güzeldi ellerine sağlık güler yüzün hiç solmasın sizlerle olmaktan sizleri ziyaret etmekten son derece mutlu oldum. Sağolun varolun. Her iki cihanda yüzünüz gülsün bu tertemiz ailenin. nasipleri bol olsun inşallah. Evet vakit yaklaşıyordu. Veda zamanı geldi çattı orada da Amasya ve Türkiye Sevdasıyla hatıra fotoğrafları çekilmez miydi tabi çekildi. 24.20 de Ankara’ya biletimizi almıştık. Sağ olsunlar Otobüs terminaline bıraktılar bizi .Allah razı olsun. Sabah 06.00 da Ankara'ya vardık.. Şükür güzel kazasız belasız bir dizi ziyaret ve istişare görüşmesi ile sunum ve paylaşım daha bitmişti.
 Bir gezi yazımızın sonuna daha geldik. Başka bir yazımızda buluşmak üzere hoşcakalın sevgiyle dostça kalın.. ŞİMALYILDIZI..