Mesaj başına Avea için 1,87 kuruş an arabağlantı ücreti 0,47 kuruşa, Vodafone için 1,73 kuruştan 0,43 kuruşa, Turkcell için ise 1,70 kuruştan 0,43 kuruşa düşürüldü.

BTK internet sitesinde yer an kurul kararında, kısa mesaj (SMS) sonlandırma ücretlerinin değişen pazar şartları çerçevesinde gözden geçirilmesi ihtiyacı ortaya çıktığı belirtildi.

İşletmecilerin, kendi şebekelerinde sonlandırılan çağrılar için diğer işletmecilerden tep ettikleri sonlandırma ücretinin yüksek masının, çağrı gönderen işletmecilerin miyetlerinin yükselmesine duğu kaydedilen kararda, "Bu le, sonlandırma ücretlerinin düzenlenmesi, işletmecilerin piyasada rekabet edebilecek noktaya gelmeleri, abonelerine farklı ve kiteli hizmetler nabilmeleri, ücretlerdeki düşüşün son kullanıcı tarifelerine yansıması ve nihai arak tüketicilerin daha uygun fiyatlar ile hizmet abilmelerinin sağlanması yuyla tüketici refahının artırılması bakımından önem arz etmektedir" ifadesi yer dı.

BTK tarafından onaylanan tarifeye göre, daha önce kısa mesaj başına Avea için 1,87 kuruş an arabağlantı ücreti 0,47 kuruşa, Vodafone için 1,73, Turkcell için 1,70 kuruş an arabağlantı ücretleri ise 0,43 kuruşa düşürüldü.

BTK kararında, Turkcell'in SMS çağrı başlatma, çağrı sonlandırma ücreti 0,43 kuruş, on-net çağrı ücretleri ise 0,73 kuruş arak belirlendi.

Söz konu ücretler 1 Temmuz 2013'ten tarihinden itibaren geçerli acak.

Piyasadaki rekabet açısından umlu

Sonlandırma ücretlerindeki düşüşün, piyasadaki rekabet ortamının devamı açısından umlu etkileri unduğuna işaret edilen BTK kararında, işletmecilerin abonelerini kendine bağımlı kılan, şebeke içi haberleşme ve trafik artışını tetikleyen, aynı zamanda diğer işletmecilerin rekabet edebilmelerine engel teşkil edebilecek durumların uşmaması için sonlandırma ücretlerinin ilgili hizmetlerin num miyetlerine yaklaştırılmasının daha da önemli he geldiği bildirildi.

Ücretlerin düzenlenmesindeki amacın, rekabetin sağlanması ve tüketicilerin korunması duğu belirtilen kararda, şunlar kaydedildi:

"Sonlandırma ücretlerinin yüksek ması da çapraz sübvansiyon, yıkıcı fiyatlama, aşırı fiyatlama gibi rekabet ihllerini daylı veya doğrudan ilgilendirmekte; sonuç arak da rekabetin engellenmesine ve tüketicilere yansıtılan fiyatların yüksek masına abilmektedir. Diğer taraftan, işletmecilerin (kendi şebekelerinde) çağrı sonlandırmada el konumda marı iyle; mezkur Kanun hükümleri başta mak üzere ilgili mevzuat uyarınca sonlandırma ücretleri mümkün duğunca miyet esaslı belirlendiğinde rekabetin önündeki önemli bir engel rılmış acak ve ilgili pazarda adil bir rekabet ortamı sağlanarak nihai arak tüketici menfaatleri korunmuş acaktır."

Kaynak: AA