Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, markalı ihracatı arttırmak ve küresel rekabette avantaj sağlamak için kurduğu ve 30 önemli Türk markasının yer aldığı TİM Marka Konseyi’ne Silverline’da katıldı.

Merzifon Silverline Ankastre Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Mustafa Laçin, “TİM Marka Konseyi’nde yer alarak markalaşma yolculuğumuzda büyük bir atılım daha gerçekleştirdik.” dedi.

Global marka olma hedefi ile 25 yıldır markalaşma yatırımlarını sürekli artıran Silverline, üretim kapasitesini, ar-ge yatırımlarını yükselterek yurtiçi ve yurtdışı pazar taleplerine anında cevap veriyor. Kendi markası ile üretiminin yüzde 40’ını ihraç eden, 70’in üzerinde ülkede faaliyet gösteren Silverline, 30’un üzerinde ihracat gerçekleştirdi.

Avrupa’da önemli pazarlarda, güçlü pazar paylarına sahip olduğunu ifade eden Silverline Ankastre Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Laçin, “İlk atılımı Turquality ile yapmıştık ve sonrasında önemli adımlar atmıştık. TİM Marka Konseyi’nin çizeceği yol haritası ve konseydeki konsersuyum ile ihracatta hem ülke adına hem Silverline adına daha fazla katma değer yaratacağımıza inanıyorum. Bu yeni oluşumla yeni pazarların kapılarını da aralayacağız.” şeklinde konuştu.

HEDEF, YÜZDE 5'E HÂKİM OLMAK

Avrupa pazarının yüzde 5’ine hâkim olma hedefinde olan Silverline, Uzak Doğu ve Güney Amerika hedeflerine de 2020 yılında Arjantin ve Vietnam ile adım atmıştı.

Silverline yılsonuna kadar önemli pazarlara ve yakın coğrafyalarda pazar payı güçlü brand marketlere girerek ihracatta farklı ülkelerde etkin olmayı hedefliyor.

Avrupa odaklı bir ihracat politikası izlediğini söyleyen Silverline CEO’su Mustafa Laçin, “Avrupa’nın hemen her ülkesinde faaliyetlerimiz devam etmekle birlikte lokomotif olan dört ülkemiz var. Danimarka, Almanya, İtalya ve Fransa. Danimarka’da havalandırma grubunda yüzde 15’in üzerinde bir pazar payına sahibiz. Almanya’da bu yüzde 4 seviyesinde. İtalya ve Fransa gelişen pazarlarımız. Yakın zamanda bunların yanına İspanya da eklenecek. 1.8 milyar Euro’luk dünya davlumbaz ve havalandırma pazarında üretim gücümüz, teknolojimiz ve kalitemizle ciddi pazar payları elde ettik. Şimdi hedefimiz ocak ve fırın üretimimizle 9 milyar Euro’luk dünya ankastre pazarının güçlü oyuncularından biri olarak pazar payımızı artırmak” şeklinde belirtti.

Covid-19 nedeniyle kur artışları ve finansal piyasalardaki sıkıntıların sektörde ciddi durgunluğa sebep olduğunu fakat 2020 yılının ikinci yarısından sonra yükselişe geçen Silverline, yılı ihracatta ciro bazında yüzde 9 büyüme ve 38 milyon $ ciro ile kapattı. Marka, 2021’i yüzde 29 büyüme ve 50 milyon $ ciro ile kapatmayı hedefliyor.