Amasya Eğitim-Sen şube başkanı Mustafa Ölgün yaptığı paylaşım ile Cumhuriyetin ilanının 100. Yılı yapılan resmî törenlerin dışında halkın sahiplenmesiyle coşkuyla kutlandı.

Ölgün Yaptığı Açıklamada;

Cumhuriyetin ilanının 100. Yılı yapılan resmî törenlerin dışında halkın sahiplenmesiyle coşkuyla kutlandı.

   Son 21 yılda yaşananlardan sonra Cumhuriyetin bağımsızlıkçı, laik, aydınlanmacı, ilerici değerlerine duyulan özlem ve ihtiyaç halkın coşkusunda vücut buldu. Bizler de Amasya'da siyasi parti ve sivil toplum örgütleri ile büyük Cumhuriyet yürüyüşünün ardından çelenk sunumu yaptık. Eğitim Sen ve KESK olarak akşam Emin Efendi Konakları'nda kutlama yemeği ile Cumhuriyetimize ve Atatürk devrimlerine sahip çıktığımızı bir kez daha dosta düşmana gösterdik.

 İktidar odaklarının ise Cumhuriyetten anladıkları baskı, zor ve kendi siyasal anlayışlarına uygun, dikensiz bir toplum düzeninden başka bir şey değil.

Oysa demokratik bir toplum düzeninden ancak düşünce ve ifade özgürlüğü, demokratik eleştiri hakkı kullanılabildiği ölçüde bahsedilebilir.

  21 yıllık iktidarı boyunca adım adım memlekette laiklik ve bilimsellik adına her ne varsa hedef tahtasına koyup topyekün toplumu dinselleştirme yolunda yürüyenler  oturtmaya çalıştıkları yeni rejime dair en küçük eleştiriye karşı şiddetli bir tahammülsüzlük gösterip anında, ele geçirdikleri yargı sopasını toplumu terbiye etme, hizaya sokma aracı olarak kullanıyorlar.

  Efendileri tarafından iktidarı eğitimcilerden ve kamu emekçilerinin örgütlü mücadelesinden korumakla görevli kılınanlar Antalya’da bir eğitim emekçisini hedef göstermiş, hemen ardından gözaltı gerçekleştirilmiştir.

  Yargı kararlarına rağmen çeşitli protokoller ile okulları cemaat ve tarikatlara açanlar, her fırsatta karma eğitimi tartıştıranlar, zorunlu seçmeli dersler adı altında eğitim müfredatını dinselleştirenler, ÇEDES projesi ile eğitimi fiili olarak Diyanet işleri Başkanlığının faaliyet alanı haline getirenler ve aparatları bilmelidir ki ne demokratik laik eşit özgür bir ülke,  ne de laik ve bilimsel eğitim mücadelesi asla sahipsiz değildir.