Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye’deki 4+4+4 eğitim sisteminin değişebileceğine dair güçlü sinyaller verdi. Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Yelkenci, “Zorunlu olmasın ama nasıl olsun” başlıklı toplantıda yaptığı konuşmada, sistemin özellikle son dört yılına ilişkin genel bir mutabakat olduğunu belirterek, "En güzelini yapmaya çalışacağız. Bu tür toplantıları destekliyoruz" dedi.
Enstitü Sosyal tarafından düzenlenen “Türkiye’de Lise Eğitiminin Dönüşümü” başlıklı çalıştaya, MEB temsilcileri, akademisyenler, sivil toplum kuruluşları, eğitim araştırmacıları, öğretmenler ve okul yöneticileri katıldı. Çalıştayda, mevcut lise sisteminin avantajları ve dezavantajları ele alınarak, olası değişiklikler masaya yatırıldı.
Bakan Yardımcısından ‘Değişim’ Mesajı
Bakan Yardımcısı Yelkenci, açılış konuşmasında 4+4+4 sisteminin son dört yılına ilişkin tartışmalara değinerek, "Bu konuda herkesin mutabık olduğu noktalar var. Ancak yalnızca kademenin süresiyle ilgili bir konu değil, birçok faktörü etkiliyor. Bu nedenle detaylı bir şekilde ele alınması gerekiyor" ifadelerini kullandı. MEB’in herhangi bir kesin karar almadığını vurgulayan Yelkenci, "Tartışmalar sonrası nasıl bir model ortaya çıkacak, bunu görmek istiyoruz. En iyi sonucu elde etmek için süreci dikkatle değerlendiriyoruz" dedi.
Uzmanlardan Eleştiriler: "Öğrencilerin Motivasyonu Düşüyor"
Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Ali Fuat Arıcı, 2012’de yürürlüğe giren sistemin zorunlu eğitimle ilişkilendirilen gerekçelerinin günümüzde geçerliliğini yitirdiğini belirtti. Arıcı, "İsteksiz öğrenciler, diğer öğrencilerin de motivasyonlarını düşürüyor ve okullara aidiyet hissini zayıflatıyor" diyerek sistemin gözden geçirilmesi gerektiğini vurguladı.
Matematik Eğitimi Üzerine Önemli Tespit
Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Oğuz Köklü ise dört yıllık lise eğitiminin, eğitimin niteliğini artırmadığını belirterek, "Lise eğitimi dört yıl olduğu için daha fazla matematik öğretemiyoruz. Sürenin uzunluğu doğrudan başarıyı getirmiyor" dedi.
Çalıştay boyunca Millî Eğitim Bakanlığı temsilcilerinin sık sık not aldığı gözlemlendi. Bu toplantı, eğitim sisteminde köklü değişikliklerin sinyali olarak değerlendirilirken, önümüzdeki süreçte MEB’in nasıl bir yol haritası izleyeceği merakla bekleniyor.