Amasya İl Sağlık Müdürlüğünden yapılan açıklamada, İl Salgın Denetim Merkezi’nin oluşturulduğu bildirildi.

Konuya ilişkin açıklama şöyle devam etti; İçişleri Bakanlığının "Covid-19 Tedbirleri" konulu ek genelgesi kapsamında Amasya Valiliğimiz; 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü içerisinde oluşturulan “İl Salgın Denetim” merkezinde değişik kurumlardan sürekli personel görev yapmaktadır.  Denetimlerin tek bir noktadan koordine edileceği merkezde görev yapan ekiplerce pozitif vakaların takibi, tüm iş yerleri, kamuya açık alanlar, şehir içi toplu taşıma araçları, taksilere yönelik denetimlerdeki kişilerin isim, adres, zaman, varsa ihlalin mahiyeti ve diğer bilgileri ile yapılan ihbarların merkezi veri tabanına kaydedileceği uygulamanın salgının önlenmesine yönelik çalışmalar yapılmaktadır.

112 numarasını arayarak veya Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması üzerinden Merkezlere ihbar ve şikayette bulunabilirsiniz.

"Hayat için Sahadayız."

İlgili Genelgenin önemli hususları;

İl/ilçe salgın denetim merkezlerinde; denetim planlamasını yapmak, mahalle denetim ve işyeri denetim ekiplerinin koordinasyonunu sağlamak ve gelen ihbar/şikayetleri ilgili denetim ekiplerine iletmek üzere 7 gün 24 saat esasına görev yapmak üzere yeterli sayıda personel (valilik/kaymakamlık birimleri, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, kolluk birimleri personeli vb.) görevlendirilmesi sağlanacaktır.

Covid-19 kapsamında alınan önlemlere veya belirlenen kurallara aykırı durumlarla karşılaşan vatandaşlarımız, Sağlık Bakanlığı "Hayat Eve Sığar (HES)" uygulaması üzerinden ya da 112, 155, 156 çağrı numaraları üzerinden il/ilçe salgın denetim merkezlerine ihbar ve şikayette bulunabileceklerdir.

HES uygulaması üzerinden yapılan ihbar ve şikayetler İçişleri Bakanlığı İSDEM yazılımı üzerinden doğrudan ilgili ilçe salgın denetim merkezlerine (büyükşehir statüsünde olmayan il merkezlerinde il salgın denetim merkezlerine) ulaştırılacaktır.

İhbar ve şikayetlerle ilgili olarak ihbarda/şikayette bulunan kişinin kimlik bilgileri saklı tutulacak ve yapılan işlem/denetim sonucu ile ilgili kendisine İSDEM yazılımı üzerinden SMS yoluyla bilgi verilecektir.

Gerek müşterinin herhangi bir risk taşıyıp taşımadığının (tanılı, temaslı vb.) kontrolü gerekse ilerde tanı konulabilecek kişilere yönelik filyasyon çalışmalarında kullanılması açısından önemli olduğu değerlendirilen "hizmet almak üzere işyerlerine giren müşterilerin iznine bağlı olarak HES kodlarının işletmeci tarafından okutulması" uygulamasının yaygın şekilde kullanılmasına yönelik tedbirler alınması faydalı olacaktır.

Gerek mahalle gerekse işyeri denetim ekipleri; işyerleri, ticari taksiler, toplu ulaşım araçları ve vatandaşlarımıza (temizlik, maske ve fiziki mesafe kuralları bakımından) yönelik daha önceki denetimlerin sonuçlarını İçişleri Bakanlığı İSDEM yazılımı üzerinden görebilecekler ve aykırılığın durumuna göre;

a)Hemen giderilebilir nitelikte anlık uygulamalardan kaynaklı süreklilik taşımayan aykırılıklar için birinci ihlalde uyarı, ikinci ihlalde idari para cezası, işyeri, ticari taksi ve toplu ulaşım araçları için üçüncü ihlalde 1 gün, dördüncü ihlalde 3 gün şeklinde faaliyet durdurma cezası tekliflerini mülki idare amirine ileteceklerdir.

b)Halk sağlığı açısından ciddi anlamda risk oluşturan ve süreklilik oluşturan ya da kurallara/önlemlere aykırı davranışlarda ısrar edilen aykırılıklar için ise İl/İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurullarınca belirlenecek cezalar mülki idare amirlerince uygulanacaktır.

Covid-19 tanısı veya temaslısı olması nedeniyle evde izolasyona tabi tutulan kişilerin bilgileri Sağlık Bakanlığı "Filyasyon İzolasyon Takip Sistemi (FİTAS)" üzerinden İçişleri Bakanlığı İSDEM yazılımı aracılığıyla il/ilçe salgın denetim merkezlerine iletilecek ve bu merkezlerce ilgili kişilerin Sağlık Bakanlığınca belirlenen izolasyon şartlarına uyup uymadıklarını kontrol etmek amacıyla "Mahalle Denetim Ekipleri" görevlendirilecektir. Mahalle denetim ekiplerince yürütülen kontrol çalışmalarının sonuçları da aynı şekilde Sağlık Bakanlığına bildirilecektir.