YÖRÜKLER VE TÜRKMENLER BULUŞMASI

AKŞEHİR’DE ../ Müzeyyen KESKİN

28.01.2023 tarihin de Cumartesi günü sabah saat: 07.00 Kızılay Konur sokakta belediyenin vermiş olduğu tam 3 otobüsle toplanıp bir müddet sonra hareket edildi. Konya/ Akşehir’e yoğun bir kalabalık vardı. Heyecanlı ve coşkuluydu herkes.

Kızılelma Kadın Gençlik Çocuk Kültür Sanat Edebiyat ve Eğitim Derneği

Genel Başkanı Yasemin MEYDAN, Başkan Yardımcısı Hatice USLU, Yönetim Üyesi Müzeyyen KESKİN ve Denetleme Kurul Üyesi Canan KESKİN olarak katıldık.

Yörükler ve Türkmenler Buluşmasına, Dünyaca ünlü Nasrettin Hoca’nın doğduğu şehir Akşehir. Dört saatlik yolculuktan sonra ordaydık. Çok yoğun kalabalık vardı. Çadırları gezdik, Nasrettin Hoca’nın türbesini ziyaret ettik dualarımızı gönderdik.

Dünyaca ünlü olan Nasrettin Hoca; ‘’İşte burası dünyanın ortası merkezi demiş,’’ Bir noktaya, peki nasıl öçtünüz demişler..’’ İstiyorsan Ölç ‘’diye cevap vermiş.

Yoğurtla göle maya çalmasıyla ve Nasrettin Hoca bilindiği üzere eşeğe ters binmesiyle de ünlü olan Nasrettin Hoca güldürürken de düşündüren. Özel bir insan özdeyişleri söylemleriyle ilgi odağımız olmuştur. Mekanı cennet olsun.

Güzel bir gezi ve ziyaretlerle anı fotoğrafları çekilerek tarihe iz düşüldü.

Yörük ve Türkmen kardeşlerle sohbet görüşme buluşması güzel geçti ve saat 16.00 gibi Ankara’ya dönüş yolculuğu başladı tabi kar ve yağmur da şoförümüzün usta sürücü olması da bizleri sağ salim Ankara’ya evlerimize ulaştık Şükür.  Efendim nice güzel etkinliklerde buluşma dileklerimizle. Selam, Sevgi, Saygıyla..